Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Erika Pålsson - 4 januari 2011 23:34

Vet inte var jag ska börja.. Det är så jävla mycket nu! Jag är inte sur eller arg bara jäkligt trött och ledsen på att ständigt ifrågasätta "någon" i toma intet "vad har jag gjort för att få ha det såhär?" känns som att allt går åt helvete just nu.. Trotts mycket positivt i mitt liv, i min vardag så är det ändå förbannat mycket som upplevs som negativt! Inatt kunde jag bara inte sova, jag låg och tänkte en massa på hur livet egentligen är, just nu och just här. Vad kom jag fram till då?! Just det ingenting... Det bara stanna till och blev som ett stort stort tomrum. Det är nog typ så jag även känner mig just nu, tom, tyst, ensam, förvirrad, kär, glad ledsen, oälskad och bara allmänt ivägen för många och mycket! En fasad jag i många år byggt upp, börjar nu haverera. Jag känner själv att jag tappar bit för bit. "stark står själv, men inte ensam!" något som passar ganska så bra in på vad jag menar! Kärleken känns inte som ett stort stöd heller... Förlåt, verkligen förlåt men så är det! Känns som jag ger allt och lite därtill, jag försöker och försöker att få lite uppmärksamhet och känsla av beröring men börjar faktiskt känna att det är hopplöst då den jag hade hoppats på få dela resten av mitt liv med kanske inte vill... Jag vet faktiskt inte längre om jag är omtyckt av honom. En jävligt jobbig känsla då saker och ting kanske bevisar något annat som är till det positiva. En människa som man verkligen tycker om och gör allt för, en människa man känner sig nyförälskad i varje dag! Helt underbart men är känslorna gemensamma eller står jag här själv med dem?! Ska vi mötas på halva vägen eller ska jag gå hela själv?! Kanske ska jag bara svänga av? Om man ändå bara hade fått respons på något som man själv kan tycka är sött, ett enkelt jävla sms med texten "saknar dig (också)" skulle kunna göra min dag superbra! Men är kanske för svårt för vissa?! Ständigt alla dessa frågor?! Hur fasiken börjar man en sån konversation med någon utan att helvetet bryter ut?! Men måste ju ta tag i det! Hoppas ju givetvis att mannen jag faktiskt älskar tar detta till sig när jag berättar och att han faktiskt kan tänka sig att bättra sig på många plan som jag skulle vilja, för att kunna leva med mig en lång tid! Anpassa sig tillsammans är nog A&O.Droppen över bägaren kom idag hos tandläkaren, man kämpar och kämpar för att det ska bli bra men som vanligt i mitt liv blir det kaos... Då min inflamation inte vill lägga sig och bli friskt pratas det nu om en operation, något jag sagt länge varit nödvändigt men fått nej som svar! Borde vara en lättnad nu då men faktum är att jag är riktigt, riktigt jävla ledsen och rädd för detta! Men har inte så mycket att välja på då alternativen är utan tänder när jag är 25-26 eller alla tänder kvar och ändå ha ett konstigt leende..! Usch ja! Dags att gå dit om 14 dagar igen och förhoppningsvis få svar då!Nu ska jag sova.. Trött som bara den! Godnatt!

Av Erika Pålsson - 4 januari 2011 01:36

Ajajaj, det svider, Ännu ett år har gått och vad har hänt? Vad har man bidragit med, Vad har man gett, Vilka vägsjäl har man valt? JA många frågor till... Ja vadå?!


sammanfattningsvis så...Hände det ju faktiskt en del under 2010.

•Året startades med ett jobb, som man var glad över, ett jobb som man verkligen tyckte var kul. Tyvärr visade det sig att även i detta fall fanns något "ont i det goda".

•En eller två kortare romanser hade man väl också i början... Något man idag kan stanna upp och få sig eftertanken "vad fasiken tänkte jag med?!" Jaja... man kanske lärde sig något av det, inte vad jag märkt ännu men vägen är lååång!

•Blev arbetslös och börja med A-kassan och Försäkringskassan för första gången. Något jag verkligen lärt mig av det är att: Om man vill veta något och inte har en aning om vad, så får man försöka ta reda på det själv och också höra sig runt om olika alternativ som finns men gärna inte nämns!

•En del konserter har man också hunnit med, (trotts en ekonomikris) Bl.a ♫Sweden Rock i Sölvesborg, ♪Pink i Göteborg, ♫Winnerbäck och ♪Melissa Horn i Malmö, verkligen minnen för livet, och något jag absolut sent kommer att glömma! 

•En större romans har följt mig under en längre tid 2010, och mycket har jag lärt mig om mig själv men mycket har jag också lärt mig om andra, Känslorna har varit många och mycket, och dusterna, besvikelserna, och annat har varit många och stora! Äventyren, glädjen, och allt det andra som är och känns toppen har varit kanon.. En stockholmsresa, med ♫Queenmusikalen, mindre utflykter, och en massa annat minnesvärt med dig! Tack... ♥

•Har även tagit ett steg i rätt riktning... Jag har slutat att röka! Något jag absolut inte kunde tro i början av året, men någon som står mig varmt om hjärtat fick mig till detta! ♥

•En del vänner har genom året plockats bort, en del har återfunnits, en del har hittats. Skönt att få bort det gammla och in med det nya, även om man kan sakna saker med människorna man ändå valt att ta avstånd ifrån! Jaja.. livet går vidare och man vill gärna ha något i utbyte annars får det som sagt va! :)


Så trotts många motgångar i medgångar så kan jag nog inte klaga jätte mycket, men jag hoppas ändå att detta året 2011 kommer bli "mitt år!" Men vem gör inte det?! :)


Det är du som ger mig luft under mina vingar! ♥

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards